10 sfaturi de SEO pentru magazine online cu scor perfect în 2019

Continuăm seria sfaturilor SEO scurte și la obiect. Articolul de azi este dedicat optimizării magazinelor online și prezintă 10 sfaturi de SEO pentru un scor perfect în competiția magazinelor virtuale și website-urilor de tip eCommerce.

De ce este important să faci SEO în e-commerce?

Deoarece optimizarea SEO pentru motoarele de căutare, în special Google, este un suport puternic pentru brand să ajungă mai repede către client și pentru că te ajută să-ți crești sănătos business-ul.

10 sfaturi de SEO pentru un scor perfect în 2019

La ce trebuie să te uiți și să optimizezi ca magazin online?

  1. să ai clean URLs, ușor de înțeles și de indexat de Google;
  2. să implementezi corect Canonical Tag pentru a evita canibalizarea SEO;
  3. să ai un profil natural de backlinks dofollow – link-uri externe și referințe către site-ul tău – pentru o creștere organică (vezi ahrefs);
  4. să ai conținut original și de calitate. Google publică periodic un material intitulat „Search Quality Rating Guidelines”, prin care explică ce înțelege el prin calitatea conținutului;
  5. să implementezi tag-uri de tip HTML microdata, ca să ajuți motorul de căutare să înțeleagă prin markeri ce tip de conținut ai și să-i afișeze în pagina de rezultate (folosește Google Structured Data Testing tool pentru a testa paginile site-ului și schema.org pentru documentație);
  6. să implementezi corect meta tags: title, description, robots. Meta description nu o să te ajute să crești în ranking, dar te poate ajuta să convertești, chiar dacă ești pe o poziție mai jos în SERP (folosește Screamingfrog);
  7. să implementezi corect structura de headlines (<h1> și <h2> sunt cele mai importante). Pe homepage este important să se găsească cu <h1> sloganul. În pagina de categorie să ai numele de categorie cu h1 și numele de produs cu h2. În pagina de produs vei avea cu h1 numele produsului și cu h2 detaliile despre produs (poți pune cu h3 și h4 elementele de importanță mai mică, cum ar fi titlurile de recenzii etc.);
  8. să optimizezi imaginile de pe site (poți folosi optimizilla dacă nu ai o soluție direct în site);
  9. să ai pe site fișierele sitemap.xml și robots.txt și să le utilizezi corect. De exemplu, robots.txt să includă o referință către sitemap.xml, să nu blocheze indexarea resurselor de tip JS, CSS și imagini etc. În Google Search Console poți testa funcționalitatea ambelor fișiere;
  10. să fie Mobile Friendly pentru Google Crawler.

Reține că în SEO există din ce în ce mai puțin rețete universale. Trebuie să vezi ce funcționează cel mai bine pentru industria ta, în funcție de cât de competitivă este piața.