Branding. Despre strategia și conceptele de la baza creării identității vizuale de brand

Pentru o companie, dacă se dorește ca aceasta să aibă o dezvoltare și o creștere a cifrei de afaceri în mod constant, cel mai important lucru asupra căruia trebuie acționat eficient în direcția dorită este identitatea vizuală de brand. Astfel, tot ceea ce ține de identitatea vizuală a companiei trebuie să fie foarte bine pus la punct; cu alte cuvinte, întreg ansamblul de elemente din care este aceasta constituită să ofere clienților posibilitatea de a recunoaște respectiva companie dintr-o singură privire.

Dacă nu se reușește încă de la început crearea unei identități vizuale coerente și reprezentative, cel mai probabil acest lucru va afecta pe termen lung imaginea companiei și se va ajunge la apariția unor situații problematice în dezvoltarea afacerii înseși.

Ce este, de fapt, „identitatea vizuală”?

O dată ce este luată decizia de a crea un anumit brand pe piață, acesta trebuie să transmită un mesaj consistent și să fie puternic promovat pe toate căile posibile („brand awareness”).

Pentru clienți, dar și pentru oameni în general, este esențial aspectul vizual și comunicarea vizuală, de aceea este extrem de important ca atunci când se stabilesc strategiile de promovare a unei anumite companii, să se pună mult accent pe crearea unei identități vizuale, căci impactul va fi foarte puternic.

Atunci când se vorbește despre identitatea vizuală, este vorba de fapt despre un cumul de elemente adunate la un loc, precum logo-ul sau sigla, motto-ul sau sloganul, tot felul de documente personalizate („stationery”) care ajută în timpul comunicării cu clienții și partenerii, personalizarea mașinilor sau a fațadei clădirilor, precum și orice alt fel de elemente vizuale care ajută la recunoașterea brand-ului respectiv.

Cu ajutorul identitatii vizuale se reuseste transmiterea unor date si informatii importante, insa este nevoie sa se acorde o atentie extrema atunci cand se doreste crearea acesteia. De aceea, recomandăm să apelați la o agenție creativă de branding cu reputație solidă în domeniu și portofoliu pe care să îl puteți studia în vederea luării deciziei de a vă pune în mâinile echipei de branding identitatea vizuală a companiei dvs. și, prin extensie, potențialul viitor al imaginii afacerii.

Daca identitatea vizuală este realizată în mod corect și profesional, se va reuși în scurt timp promovarea companiei respective și diferentierea pe piata, dar se va ajunge si la castigarea increderii clientilor in acel brand. De asemenea, brand-ul respectiv va reusi sa ramana in mintea clientilor si va deveni prima optiune a acestora atunci cand sunt interesati de anumite servicii sau produse.

Ce este cel mai important cand vine vorba despre identitatea vizuala?

Identitatea vizuala are, ca si element principal al ei, logo-ul, caci acesta are rolul de a ajuta la recunoasterea unui anumit brand. De aceea, atunci cand se doreste realizarea lui, este important sa se tina cont de culorile, simbolurile sau fontul utilizat, astfel incat sa se reuseasca in mod clar transmiterea mesajului dorit. Pe scurt, logo-ul este imaginea companiei transmisa printr-un simplu simbol.

Cum concepem și dezvoltăm identitatea vizuală a unui brand?

Trebuie avut grija ca atunci cand se alege un logo, acesta sa nu mai fie schimbat de-a lungul timpului, caci acest fapt poate crea confuzie si se poate ajunge in timp la disparitia brand-ului respectiv. Desigur, exista situatii cand acest lucru, precum schimbarea logo-ului, sunt necesare, iar acest lucru a dus la dezvoltarea companiei si atragerea interesului clientilor.

Daca iei decizia de a schimba identitatea vizuala a unei companii, este necesar ca acest lucru sa se intample in urma unor discutii intense cu persoane care au destul de multa experienta in acest domeniu si stiu daca acesta va fi un lucru util pentru compania respectiva.