Care este timpul optim pe care ar trebui să-l dedici pe Social Media pentru pagina companiei tale?

Social media este o modalitate rentabilă și relativ simplă de a promova o afacere. Cu toate acestea, dacă nu planificați în mod corespunzător tot ce ține de strategie și abordare, veți pierde timp prețios, nervi și bani, și în cele din urmă puteți ajunge la tipul de burn-out care înfundă start-up-urile. Acest articol este despre cât de mult timp ar trebui să alocați pentru promovarea companiei dvs. pe social media și cum să verificați dacă strategia dvs. funcționează.

Un studiu recent a arătat că 43% dintre proprietarii de start-up-uri și afaceri mici petrec șase ore pe săptămână făcând marketing pe social media. În timpul unei săptămâni de lucru de cinci zile, aceasta înseamnă o oră și douăsprezece minute pe zi, ceea ce pare rezonabil pentru multe întreprinderi mici.

În plus, mulți experți recomandă un anumit număr fix de postări pe zi indiferent de platformă, fie că este Facebook, Instagram sau LinkedIn. Intervalele general recomandate sunt:

  • Facebook: 1 – 3
  • Twitter: 5 – 15
  • Instagram: 1 – 2
  • Pinterest: 5 – 30
  • LinkedIn: 1 – 2

Acestea fiind spuse, nu trebuie să copiați modelul altor afaceri pentru a stabili cât de activă să fie pagina companiei dvs. în mediile sociale. În schimb, trebuie să luați în considerare următorii factori.

Calitate vs. cantitate

Numărul de postări pe pagina de Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest sau Instagram a afacerii dvs. este complet irelevant dacă postările nu sunt de calitate și nu reușesc să implice audiența sau să atragă followeri noi.

Dacă ezitați în alegerea dintre realizarea unei cote minime de postări (cantitate) și dezvoltarea de conținut unic (calitate), nu mai stați pe gânduri și optați pentru ultima. Concentrați-vă toată atenția la crearea de postări de calitate, cu un conținut atrăgător, la care audiența dvs. să fie mai dispusă să reacționeze, chiar dacă veți reduce numărul postărilor la doar câteva. În plus, oricum nu aveți nevoie să petreceți foarte mult timp pe zi postând pe rețele sociale; mai mult decât atât, puteți crea și planifica în avans toate postările unei săptămâni deodată, astfel încât să puteți petrece restul săptămânii (sau lunii) concentrându-vă asupra altor sarcini importante.

Editor postare social media

Care este platforma preferată a publicului dvs.?

Dacă ar fi să dăm crezare cifrelor publicate de experți, unele companii publică chiar 50 de postări pe zi sau mai mult. Dacă fiecare post durează doar cinci minute pentru a fi conceput, aceasta înseamnă mai mult de patru ore petrecute pe social media în fiecare zi – ca antreprenor sau companie mică practic nu îți mai rămâne aproape deloc timp să te ocupi de altceva.

În primul rând – aflați care platformă sau canal de social media este preferat de audiența dvs. cel mai mult, apoi concentrați-vă pe acea platformă până când veți construi o vizibilitate apreciabilă. Veți învăța informații detaliate care vă vor ajuta să vă extindeți cu succes accesul la alte rețele sociale atunci când sunteți gata. În plus, veți putea fi sigur că vă adresați exact publicului dvs. țintă exact pe „teritoriul” de social media pe care acesta îl frecventează cel mai des.

Cât din bugetul total de marketing alocăm pentru Social Media?

Cât din bugetul de marketing global este dedicat rețelelor sociale? Timpul mediu petrecut în social media de clientul obișnuit din publicul dvs. țintă ar trebui să reflecte cu precizie această investiție. Unele companii sunt extrem de prolifice și se dezvoltă în social media ca și când ar fi mediul lor natural, în timp ce pentru altele ar fi mai benefic să abordeze o altă unealtă principală de promovare, cum ar fi e-mail marketing-ul. În plus, puteți să distribuiți oricând e-mailurile dvs. și pe platformele sociale pentru a obține o acoperire mai mare fără investiții suplimentare în timp.

Acest lucru nu înseamnă că marketingul social media nu este valoros – chiar este! – dar când sunteți abia la început și afacerea dvs nu este foarte cunoscută, iar dvs. nu știți încă prea multe în ce privește strategiile corecte, abordările optime și mai ales modelul pieței de marketing din Romania (comportamentul consumatorului român în rețelele sociale, postările la care reacționează sau lucrurile care îl impresionează), trebuie să acordați prioritate timpului și bugetului pentru a avea o investiție rentabilă în social media.

Care sunt rezultatele generate de Social Media?

Are SMM (marketingul social media) efectul dorit? Sunt rezultatele conforme cu estimările specialiștilor privind impactul rezonabil pe care îl putem aștepta de la marketingul de acest fel? Dacă nu, trebuie să evaluați ce se întâmplă greșit. Vizați publicul greșit? Mesajele dvs. sunt lipsite de claritate? Ați ales un canal greșit? Publicul dvs. chiar își petrece timpul pe social media?

Dacă nu obțineți rezultatele pe care le doriți, este posibil să trebuiască să petreceți mai mult timp experimentând pentru a vedea ce funcționează și ce nu, sau poate fi necesar să vă redirecționați fondurile de marketing în altă direcție. Pe de altă parte, dacă activitățile din strategia de social media dau rezultate vizibile, dublați imediat bugetul alocat. Susțineți orice evoluție pozitivă, care produce rezultatele dorite, fără să mai stați pe gânduri, mai ales că astfel de creșteri sunt mai degrabă rare și depind de o multitudine de factori într-un context specific, în general imposibil de replicat ulterior. La un moment dat veți ajunge la ceea ce se numește un platou – creșterea se oprește, și chiar dacă nu ați modificat rețeta de succes folosită până atunci, poziția dvs. rămâne neschimbată chiar dacă creșteți în continuare bugetul alocat. În acest caz, fie vă lansați pe o nouă direcție, cu strategii diferite sau tehnici despre care bănuiți că ar fi eficiente dar pe care nu le-ați mai folosit până atunci, fie așteptați o revenire naturală din partea pieței pe metoda de succes din trecut.

Cum știți dacă strategia dvs. de social media funcționează?

Cea mai bună modalitate de a ști dacă eforturile dvs. de social media sunt plătite este stabilirea unor obiective măsurabile pentru campaniile dvs. și urmărirea indicatorilor cheie de performanță (KPI).

Există o serie de unelte și sisteme care urmăresc automat parametrii KPI relevanți, precum numărul de followeri noi, câștigați în urma campaniilor, reach-ul și interacțiunile postărilor – cum ar fi aprecierile, redistribuirile, comentariile și retweet-urile. Unele din aceste unelte au marele avantaj de a strânge sub aceeași umbrelă campanii multiple, de pe mai multe rețele sociale, conturi sau pagini, ceea ce înseamnă că puteți să urmăriți rezultatele agregate ale tuturor campaniilor într-un singur loc și să puteți vizualiza mai ușor, comparativ, randamentul campaniilor.

Rapoarte social media

În ce privește stabilirea acestor obiective măsurabile, vă recomandăm să începeți cu strategii simple, aplicate pe ținte realiste, ușor de înțeles și urmărit. De exemplu, ați putea stabili un obiectiv de creștere a numărului de aprecieri ale paginii cu zece procente în luna următoare. Dacă aveți în prezent 1.000 de aprecieri, înseamnă că doriți să adăugați încă 100 de persoane în următoarele 30 de zile. Este un obiectiv măsurabil și care aduce valoare potențialului de vânzări ulterioare. Altfel spus, aprecierile respective se vor concretiza într-un număr crescut de persoane care vor vedea pe viitor postările paginii, și cu cât sunt mai mulți oameni care văd postările, cu atât mai mulți vor interacționa cu brandul sau afacerea pe care o promovați.

Pentru a vă atinge obiectivul, puteți programa o serie de postări concepute pentru a încuraja urmăririle sau aprecierile. În cazul în care campania dvs. are succes, veți ști că strategia concepută funcționează. De asemenea, veți ști cât timp ați investit pentru a vă atinge obiectivul. În cazul în care campania dvs. nu reușește, puteți evalua motivul pentru care nu a funcționat și ajustați în consecință campaniile viitoare.

În cele din urmă, doriți ca eforturile dvs. în social media să se concretizeze în cele din urmă în producerea de vânzări (sau, în limbaj de marketing, lead generation). Este posibil să dureze câteva luni pentru a construi un număr suficient de mare de followeri pentru a avea un impact semnificativ asupra afacerii, dar pînă la urmă ar trebui să puteți identifica cu destul de multă acuratețe corelațiile dintre timpul petrecut pe social media și variațiile pozitive în volumul vânzărilor sau în profit. Odată ce puteți face acest lucru, este ușor să știți exact care este timpul optim de alocat și ce buget ar trebui să dedice compania dvs. pentru marketingul social media.