Ce este SEO? Înainte de a arunca o privire peste tehnicile și aspectele generale ale optimizării valabile în 2019, să începem cu primul capitol care se referă la termenii de bază.

Ce este SEO și la ce e bun?

Search Engine Optimizațion (SEO) sau optimizarea pentru motoarele de căutare este un ansamblu de tehnici aplicate într-un proces de îmbunătățire a pozițiilor în rezultatele organice (neplătite) ale motoarele de căutare, în special Google, din moment ce acesta este motorul de căutare cel mai folosit. Cu cât website-ul are conținut poziționat mai sus în topul rezultatelor organice, cu atât va crește numărul de vizitatori, tradus în potențiali clienți. Istoria SEO începe în anii ’90, când au apărut pentru prima dată motoarele de căutare, însă importanța și rolul optimizării capătă contururi extrem de clare abia la începutul anilor 2000, odată cu apariția pe internet a marilor jucători din piața motoarelor de căutare: Google, Yahoo! și o duzină de alte motoare de căutare mai mici – MSN, Metacrawler, Altavista etc. -, care s-au luptat fără succes să capete o felie din piață, sfârșind prin a fi complet înghițite de cei doi giganți. Aproape trei decenii mai târziu, Google domină detașat piața globală (cu excepția Chinei, unde locul său este luat de motorul de căutare chinezesc Baidu), iar SEO a devenit strategia de marketing esențială pentru vânzările în mediul online și o industrie în continuă creștere.

Pentru dezvoltarea unei strategii coerente, solide și eficiente de SEO, trebuie avut în vedere faptul că necesită o multitudine de activități pe toate cele trei planuri: creative, tehnice și analitice. Există multe abordări și metode, cu scopuri similare sau diferite, însă toate converg în punctul în care scopul final prin optimizarea SEO este influențarea motoarelor de căutare pentru obținerea unei poziționări a conținutului relevant al website-ului (conținut care, în funcție de tipul căutărilor, poate fi exprimat prin pagini, imagini, produse, știri, videoclipuri etc.) cât mai aproape de primele locuri ale paginii întâi. Mai exact, SEO are ca scop afișarea paginilor cu informații sau produse persoanelor potențial interesate, care caută pe Google astfel de informații sau produse.

Structura și codul sursă

Nu este vorba doar despre o structură perfectă sau un cod sursă perfect. Un website trebuie să fie completat cu un conținut de calitate, optimizat și adaptat nevoilor publicului Dvs. Asigurați-vă că, conținutul publicat de Dvs., este suficient de bun pentru a fi preluat de alte site-uri web. SEO este o disciplină complexă care are nevoie de toată atenția. Interesant este că serviciile SEO, evoluează tot timpul, astfel încât site-ul Dvs., va trebuie să țină mereu pasul cu schimbările algoritmilor motoarelor de căutare.

Factorii care influențează SEO

Motoarele de căutare, cum ar fi Google, Bing, Yahoo! și altele, indexează site-urile web pentru a crea o comandă bazată pe algoritmi de clasificare diferiți. Putem identifica acesti algoritmi? Pe unii da, pe alții nu (dar îi putem uneori intui sau deduce din experimente și teste SEO). Google utilizează mai mult de 200 de factori de clasificare și forte mulți sunt secreți. Putem enumera câțiva factori standard, care trebuiesc aplicați oricărui model de website și anume:

  • Conținut proaspăt și relevant
  • Backlink-uri
  • Optimizare SEO on-page
  • Optimizare SEO off-page

Motoarele de căutare sunt folosite de utilizatorii de internet atunci când caută ceva. Toată lumea cu o afacere în mediul online, ar dori să fie acel „ceva”, din primele pozitii nu-i așa? Nu contează dacă vindeți un produs sau serviciu într-un magazin online sau scrieți un articol pe blog, optimizarea pentru motoarele de căutare este o necesitate.

Website-ul Dvs., trebuie indexat de motoarele de căutare altfel, afacerea nu va avea succes.

Activitățile companiei noastre SEO, îmbunătățesc clasamentul Dvs. în pagina cu rezultate organice ale motoarelor de căutare (SERP). Clasamentele de top înseamnă trafic mai mare. Dacă traficul este constant, acesta va aduce conversii și avantaje pentru companie. Dacă doriți să aveți succes în mediul online, va trebui să faceți SEO.

CUM POT ÎNVĂȚA SEO? AM NEVOIE DE AJUTORUL CUIVA?

Chiar și schimbările de bază pot aduce o mare diferență în modul în care motoarele de căutare văd site-ul Dvs. web. În acest articol „Ce este SEO”, vom acoperi majoritatea subiectele critice și elementele de bază î SEO. Veți câștiga suficiente cunoștințe pentru a continua să faceți SEO, pe cont propriu.

Dacă vă întrebați cum să învățați SEO, avem un răspuns simplu pentru Dvs., – veți avea nevoie de o grămadă de studiu și practică. Cel mai bun lucru este că puteți găsi tone de informații pe internet, (inclusiv acest ghid SEO), dar ar trebui să alegeți cu înțelepciune materialele citite. În plus, puteți participa la diferite cursuri sau seminarii web.

Dacă nu doriți să investiți timp și stres, puteți solicita asistență consultanților SEO, specialiștilor sau agențiilor SEO, din România. Rețineți că acest mod necesită investiție și uneori, destul de mare.

On-page SEO, partea tehnică a website-ului

On-page SEO, înseamnă optimizarea site-ului Dvs. pentru a afecta rezultatele organice ale motoarelor de căutare. Este tot ce puteți aplica website-ului Dvs., de la conținut și aspecte tehnice până la proiectare. Aceste servicii se aplică înainte ca website-ul să fie activ pentru motoarele de căutare și în general, în urma unei analize SEO:

  • Titluri și descrieri
  • Conținut
  • Structura URL-urilor
  • Optimizarea imaginilor
  • Viteza de încărcare în browser, prin optimizarea fișierelor CSS și JS

Off-page SEO, promovare sau Marketing Online

Off-page SEO, acoperă toate activitățile pe care le faceți pentru a îmbunătăți autoritatea numelui de domeniu, autoritatea paginilor, prin obținerea de backlink-uri de pe alte site-uri web. La ora actuală există multe modalități de a le obține:

  • Acumularea backlink-urilor (Link Building)
  • Blogging
  • Social Media Marketing
  • Adăugare de conținut proaspăt și relevant
  • Cooperarea cu factorii de influență principali

Doriți o ofertă personalizată pentru magazinul dvs. online?