Ce este SEO sau Optimizarea pentru Motoarele de Căutare?

SEO înseamnă „optimizare pentru motoarele de căutare” și este un acronim pentru Search Engine Optimization. SEO este procesul de obținere a traficului din rezultatele căutării „gratuite”, „organice”, „editoriale” sau „naturale” în motoarele de căutare.

Dacă obiectivul dvs. este un website cu trafic cât mai precis targetat, cu bounce rate mic și conversii organice, SEO este cea mai bună metodă de a construi marketing de calitate pe termen lung; totodată, SEO nu necesită un buget foarte mare și continuu de publicitate care să-l susțină.

SEO este absolut esențial pentru a obține conținut specific în căutări și reprezintă un element fundamental al prezenței online, care are drept scop principal clasificarea cuvintelor cheie relevante afacerii dvs. cât mai sus în clasamentul Google, numit și SERPs (Search Engine Results Pages).

Toate motoarele de căutare importante, cum ar fi Google, Bing și Yahoo, furnizează conținut agregat din website-urile de pe internet (cu alte cuvinte serviciul pe care ele îl oferă este în fond o ierarhizare a conținutului creat de alții, mai degrabă decât conținut propriu, creat de Google sau Bing), ordonat și structurat în pagini cu rezultate de căutare, unde paginile web (dar și alte tipuri de conținut, cum ar fi videoclipuri, imagini sau fluxuri de știri), sunt afișate și clasificate în funcție de ceea ce motorul de căutare consideră a fi cel mai relevant pentru căutarea utilizatorilor. Aceste rezultate, numite și „organice” sau „naturale”, nu implică niciun fel de plată pe care proprietarii website-urilor o fac către Google, singurul element în baza căruia motorul de căutare decide poziția în clasament este relevanța conținutului – spre deosebire de anunțurile plătite, care reprezintă un tip distinct de rezultate.

SEO reprezintă optimizarea conținutului în așa fel încât Google să îl considere cât mai relevant și în consecință să îl afișeze cât mai sus în clasamentul din paginile cu rezultate. Spre îngrijorarea specialiștilor SEO, în ultimii ani, s-a observat că utilizatorii nu mai au aceeași răbdare pe care o aveau în deceniul trecut în a căuta rezultate mai mult de primele câteva pagini ale căutărilor, ceea ce a intensificat lupta pentru pozițiile din primele pagini, în special pentru pagina 1, astfel că SEO a devenit din ce în ce mai competitiv și dificil.

Pentru o optimizare SEO la nivelul cel mai bun pentru nișa în care activează afacerea dvs., în timpul cel mai scurt, ținând seama de competiție și de resursele de care dispuneți, există o grămadă de lucruri pe care trebuie să le faceți și aspecte pe care să le luați în calcul. Am discutat pe larg multe dintre aceste aspecte în articolele precedente. În cele din urmă, nu există o soluție miraculoasă unică pentru SEO – indiferent ce vă promite agenția SEO cu care lucrați – sau trucuri rapide pentru a vă aduce la rang înalt peste noapte. Totuși, anumite tehnici de optimizare sunt dovedite a fi mai bune decât altele; în plus, dată fiind dinamica domeniului și schimbările dese în algoritmii Google, metodele SEO trebuie în permanență actualizate. Cu alte cuvinte, tehnicile cu rezultate spectaculoase din 2005 nu mai au niciun efect în 2019 – iar în unele cazuri nu doar că sunt complet inutile, dar pot fi chiar dăunătoare strategiei SEO și poziționării actuale.

SEO poate fi redus la 3 componente esențiale:

  1. Conținut de calitate (Quality Content) – conținut valoros, care servește o audiență relevantă cu informațiile de care are nevoie.
  2. Experiența utilizatorului (UX) – pagini web rapide și sigure, compatibile cross-browser și optimizate pentru telefonul mobil.
  3. Backlinks – legături de la site-uri relevante din industrie și site-uri cu autoritate.

Dacă reușiți să bifați 1 și 2 la cote maxime, 3 va veni în cele din urmă de la sine, în timp – iar dacă agenția de marketing adaugă niște extra magie proprie în cocktailul SEO, veți obține rezultate de-a dreptul remarcabile. Cu alte cuvinte, tehnicile „secrete” ale experților în SEO (de fapt, abordări mai puțin cunoscute de optimizare, specifice fiecărei agenții), pot aduce rezultate mai bune, mai repede.

SEO este un complex de strategii SEM care în cele din urmă depind în mod direct și de obiectivele stabilite și resursele alocate. Dacă nu aveți un buget suficient sau cei care se ocupă de SEO nu sunt specialiști, atunci rezultatele dorite este posibil să nu apară niciodată. SEO este un maraton, nu un sprint – și chiar având la dispoziție un buget rezonabil și o echipă de experți în SEO, probabil că va dura ceva timp pentru a construi un conținut care să se situeze în topul rezultatelor căutării. Chiar și cu o strategie solidă și o expertiză SEO la standarde înalte, optimizarea va fi un proces de durată, mai ales dacă nișa afacerii dvs. este una competitivă.

La final, vă propunem să studiați infograficul de mai jos pentru prezentarea succintă și vizuală a ceea ce este bun și rău pentru SEO:

SEO periodic table
SEO periodic table