Cum să-ți setezi eficient bugetul pentru campaniile de marketing online în 2019?

Cheltuielile pentru marketing nu sunt cu adevărat opționale atunci când încercați să vă dezvoltați afacerea. Cu toate acestea, există o dezbatere aprinsă despre unde ar trebui să meargă acești bani. Dacă ezitați în legătură cu cel mai bun mod de alocare a bugetului de marketing digital în 2019, iată câteva sfaturi despre cum să vă împărțiți bugetul pentru a obține cea mai mare rentabilitate a investiției.

Campaniile de online marketing au devenit necesare pentru orice tip de afacere, nu doar pentru cele care efectiv vând online. De la brand awareness pentru o companie de publicitate și remarketing pentru o agenție de turism, la magazine online, bilete la spectacole și site-uri de știri – toate au un buget, mai mic sau mai mare, alocat publicității online. Așadar, cum construim un buget eficient pentru ca rezultatele reale ale campaniei să fie cât mai aproape de obiectivele propuse?

Iată cum puteți aloca bugetul dvs. de marketing digital în 2019

Care ar trebui să fie bugetul dvs. de marketing online?

Atunci când calculați bugetul general alocat publicității și promovării pentru anul următor, există câțiva factori importanți care vă vor determina bugetul de marketing digital în 2019. Aceștia includ nișa în care activați (domeniul de activitate sau „industria”, cu tot ce cuprinde ea, inclusiv competitorii direcți și indirecți, prețurile produselor și serviciilor pe care le oferiți, cererea de piață și popularitatea lor printre consumatori, sezonalitatea etc.), mărimea companiei, durata de activitate a afacerii dvs. și obiectivele propuse.

În primul rând, aruncând o privire asupra nișei dvs., trebuie să vă asigurați că planificați să cheltuiți bugetul la un nivel similar cu liderii de piață, astfel încât să puteți concura realist împotriva competitorilor. Un studiu realizat de Asociația Americană de Marketing și de Gartner Research a arătat că, în medie, companiile cheltuiesc în jur de 11,4% din veniturile lor pentru marketing. Însă aceste cheltuieli au fost destul de diferite în funcție de domeniul de activitate. Companiile care activează în educație, de exemplu, cheltuie cea mai mare sumă ca procent din venituri pe marketing – în medie 18%.

Următorul lucru de care veți ține cont în calcularea bugetului de marketing va fi mărimea companiei dvs. Dacă afacerea este mai mare și, prin urmare, are un venit mai consistent, este recomandat ca mai mulți bani să ajungă la bugetul de marketing. Dacă compania dvs. este mai mică, probabil că va trebui să fiți mai puțin generos cu bugetul.

Un alt aspect important este vârsta companiei sau vechimea afacerii. Dacă sunteți un start-up, resursele bugetului de marketing vor fi alocate și cheltuite diferit comparativ cu o companie aflată pe piață de zece ani. Potrivit Administrației SUA pentru întreprinderi mici, companiile mici (cele care fac mai puțin de 5 milioane dolari profit net) ar trebui să fie mai reținute în cheltuieli decât companiile mari. Iată cum se prezintă procentele optime:

How to allocate your digital marketing budget in 2019

Cum să alocați bugetul dvs. de marketing digital în 2019?

Strângeți date relevante și setați obiectivele

Înainte de a vă împărți bugetul de marketing digital în 2019, veți analiza și datele existente pe care le aveți – atât în ce privește propria afacere și strategiile folosite din trecut, cât mai ales date relevante despre piața actuală, costurile estimate pentru viitorul imediat și tacticile potențiale curente – și stabiliți câteva obiective. Strângeți date de referință privind performanța dvs. actuală, astfel încât să aveți o bază cu care să faceți comparații atunci când veți analiza succesul campaniilor de marketing online curente. De asemenea, luați în considerare eforturile de marketing din trecut: determinați ce canale au fost eficiente și ce nu a funcționat, pentru a nu face aceleași greșeli de două ori. De asemenea, luați în considerare ceea ce ați cheltuit pentru marketing în trecut.

În cele din urmă, va trebui să țineți cont de situația concurenților dvs. Fiecare industrie este diferită, prin urmare folosirea concurenților dvs. pentru a vă îndruma unde trebuie să vă cheltuiți banii și cât de mult ar trebui să alocați din buget vă va ajuta să fiți competitiv în nișa dvs. Luați notă de mixul lor de marketing pentru a avea o idee mai bună despre locul de unde să începeți.

Pe ce anume cheltuiți bugetul de marketing?

Deși fiecare industrie este diferită, există câteva reguli de bază pentru a decide unde să vă cheltuiți bugetul de marketing digital în 2019. Mai mult decât oricând, strategiile dvs. de marketing digital ar trebui să se concentreze asupra creșterii a două elemente cheie: brand awareness (cu tot ce înseamnă definirea și promovarea identității brandului dvs.) și a coerenței strategice.

Iată un exemplu de structură model după care puteți aloca bugetul de marketing în 2019:

# 1: Branding
Marca dvs. înseamnă totul în 2019. Dezvoltarea unei prezențe de brand coerente prin intermediul site-ului dvs. și a mesajelor de marketing va ajuta compania să câștige clienți fideli. Cheltuirea bugetului de marketing pentru a vă întări branding-ul este o modalitate inteligentă de alocare a bugetului dvs. în 2019. Câteva metode de marketing centrat pe brand includ campanii de brand awareness, anunțuri de tip remarketing, conectarea brandului dvs. cu influencerii potriviți și factorii de decizie din industrie, și crearea unui concept unitar în toate materialele de marketing, care să fie centrat asupra brandului.

# 2: Content Marketing
Un alt domeniu pentru alocarea bugetului de marketing în 2019 este alcătuit din Content Marketing sau marketing de conținut. Indiferent dacă urmați metodologia de marketing inbound sau nu, întotdeauna este o idee bună să creați conținut relevant și convingător pentru marca dvs. Crearea unui conținut de calitate, pe care publicul dvs. țintă îl consideră interesant și util este o modalitate bună de a aduce noi clienți potențiali și de a vă ajuta să mutați ulterior acest flux de vizitatori în canalul de vânzări. De asemenea, content marketing-ul vă ajută să vă poziționați ca lider în nișa dvs.

# 3: SEO
SEO rămâne în continuare unul din elementele absolut esențiale ale oricărei strategii de marketing, indiferent de nișă sau domeniu de activitate. Dacă aveți un website online, aveți nevoie de SEO. Optimizarea pentru obținerea de rezultate organice în căutările din motoarele de căutare, în special Google, a fost un subiect foarte des abordat în articolele noastre. Pentru mai multe informații despre Search Engine Optimization, strategii SEO diverse și sfaturi de optimizare, vă recomandăm să citiți articolele publicate, începând cu Ce este SEO?.

# 4: Publicitate plătită
O tendință aflată mereu în prim plan încă de la începuturile marketingului online continuă pe un ton la fel de puternic și în momentul actual – un domeniu cheie care trebuie să fie finanțat din bugetul dvs. de marketing digital și în 2019 este PPC sau publicitatea plătită. În funcție de bugetul total și de modul în care este cel mai bine influențată audiența țintă, va trebui să împărțiți bugetul anunțului între anunțurile difuzate pe canalele sociale și Google Adwords. Campaniile din social media pot include Facebook, Instagram, LinkedIn sau Youtube, în funcție de profilul publicului vizat (ca notă suplimentară, deși foarte activ în Statele Unite și Europa de Vest, Twitter nu este o platformă foarte populară printre utilizatorii din România). Anunțurile Google AdWords pot include anunțuri afișate în rețeaua de căutare pentru a atrage atenția clienților aflați în căutarea soluțiilor sau reclame de tip remarketing pentru a le reaminti marca sau a-i încuraja să continue diverse interacțiuni pe care le-au avut cu website-ul dvs. (finalizarea unei comenzi, dacă au adăugat produse în coș și nu au dus până la capăt procedura de comandă fermă, reducere suplimentară pentru stimularea cumpărării etc.).

# 5: Social Media Marketing
Social media este în continuare importantă și în anul 2019, mai ales dacă o utilizați în mod corect. Sunt șanse ca publicul dvs. țintă să fie influențat într-un mod complet diferit de la an la an, iar comportamentul consumatorului potențial și interacțiunea cu acesta pe social media să se schimbe permanent. Tocmai de aceea, este esențial să fiți la zi cu aceste aspecte; gândiți-vă că specialiștii în social media marketing și marketerii în general petrec cea mai mare parte a timpului unei zi de lucru – și, de multe ori, și în afara acestuia – pe rețelele sociale, pentru a fi mereu la curent cu întreaga dinamică a mediului online din social media. Așadar, după ce ați analizat unde și cât de mult va fi alocat bugetul destinat anunțurilor și campaniilor din social media, va trebui să luați în considerare și difuzarea unei părți din bugetul dvs. de marketing într-o strategie mai amplă de social media marketing care să includă și metode organice, neplătite pentru a atrage atenția. Deși veți concura cu mulți alți utilizatori și companii pentru atenția publicului dvs., interacțiunile organice sunt văzute ca fiind mai autentice pe social media și pot fi utile atât pentru coagularea unei baze de potențiali clienți, cât și pentru a vă construi reputația brandului.

# 6: Software de marketing
Când vă gândiți unde să alocați bugetul de marketing, trebuie să luați în considerare și noile programe de marketing. Există o mulțime de software-uri și aplicații diferite disponibile pentru compania dvs., atât simple, cât și complexe, care vă pot ajuta să vă gestionați mai bine ideile și campaniile dvs. de marketing și modul în care acestea conduc la noi potențiali clienți și vânzări. Câteva software-uri de marketing care trebuie luate în considerare sunt:

  • HubSpot
  • Active Campaign
  • MailChimp

# 7: Email Marketing
Locul final de alocare a bugetului dvs. de marketing digital este de marketing prin e-mail. Comunicarea cu diverse roluri direcționată prin e-mail este în continuare o componentă cheie pentru deplasarea clienților din zona incipientă de abonat curios spre raionul de vânzări. Cu toate acestea, nu mai este eficient să trimiteți e-mailuri la grămadă sau de tip one-off shot, fără o urmărire exactă sau consistență. Cu alte cuvinte, veți avea nevoie să concepeți și aici o strategie, iar email marketing-ul să fie doar unealta care pune în practică acea strategie – și nu invers. Există câteva schimbări majore privind abordarea optimă pe care trebuie să o aveți pentru a avea o strategie eficientă de email marketing în 2019. Rețineți că de anul trecut a intrat în vigoare regulamentul GDPR, care a adus o serie de noi reglementări privind drepturile vizitatorului asupra folosirii datelor sale personale, și care nu mai permite trimiterea de mesaje dacă abonatul nu le-a solicitat.

Dacă aveți deja o bază de date cu abonați care s-au înscris la newsletter și nu cunoașteți exact calitatea abonaților sau comportamentul lor sau nu știți cum reacționează la mesaje prin email, faceți inițial un test simplu, de exemplu trimițându-le un cupon de reducere exclusiv pentru ei, pe care nu l-ar putea procura din altă parte (cum ar fi secțiunea de promoții de pe site, dacă vindeți online). Evitați greșelile frecvente sau veți pierde abonații și clienții în devenire: nu trimiteți prea multe mesaje prin email (cel mult unul pe săptămână e suficient în majoritatea afacerilor) sau mesaje cu un conținut neinteresant, cu o insistență asupra vânzării prea agresivă sau formulate pe un ton neprofesionist (fraze stângace, ton prea informal, greșeli gramaticale etc.). Realizată corect, această componentă cheie a promovării, cea a marketingului prin e-mail, este încă de mare actualitate și merită totuși o parte din bugetul dvs. de marketing.

Concluzie

În funcție de o varietate de factori, cum ar fi dimensiunea companiei dvs. și de când activați pe piață, ar trebui să vă puteți face o idee destul de bună despre cât de mulți bani puteți aloca în total pentru bugetul de marketing. Odată ce aveți în minte un buget de bază, utilizați cele 7 direcții din modelul de mai sus pentru a determina proporția ce revine fiecăreia atunci când alocați bugetul dvs. de marketing digital în 2019. Alocarea bugetului în mod corect poate face o diferență colosală între succes, eșec și mediocritate atunci când lansați campaniile dvs. de marketing digital.