Cum creștem vânzările din magazinul online prin Facebook Ads

În acest articol vă vom prezenta cum să vă structurați cât mai eficient campaniile de Facebook Ads pentru magazinul dvs. online în funcție de funnel-ul de achiziție, cum să creați listele de audiență, cum să vă setați campaniile pe autopilot cu ajutorul regulilor automatizate și cum să le analizați pentru a măsura cât mai corect rezultatele campaniilor.

Campaniile de online marketing pe Facebook au devenit parte integrantă din strategia de marketing a oricărei afaceri care vinde online. De la campanii de brand awareness pentru companie și creșterea numărului de aprecieri pentru pagina de Facebook a firmei, la reclame cu vânzare directă pentru produsele din magazinul online și promoții exclusive – toate sunt diverse modalități de publicitate prin care afacerile online încearcă să ajungă la clienții potențiali prin intermediul rețelelor sociale, în cazul de față pe Facebook. Așadar, cum eficientizăm campaniile pentru a crește vânzările din magazinul online prin Facebook Ads?

1. Instalarea corectă a tool-ului Facebook Pixel în magazinul online

O verificare în plus este mereu oportună. Înainte de a investi primul leu în Facebook, este extrem de important să vă asigurați că aveți Facebook Pixel setat corect pe site. Pentru acest lucru, veți folosi extensia Facebook Pixel Helper din Chrome, veți merge pe site-ul dvs. și vă veți asigura că în fiecare tip de pagină se înregistrează acțiunea corectă de către Pixel.

Exemplu: dacă sunteți pe o pagină de produs și adăugați un produs în coș, ar trebui să vedeți în această extensie cel puțin View Content și Add to Cart. Dacă mergeți mai departe și plasați o comandă de test, va trebui să aveți înregistrată și acțiunea Purchase și să verificați dacă valoarea este corectă.

Insistăm asupra acestui subiect pentru că majoritatea conturilor Facebook Ads pe care le-am auditat în ultima vreme au avut cel puțin o eroare în setarea codului de tracking.

2. Campaniile oglindesc funnel-ul de conversie

La fel ca în viața reală, relația dvs. cu un potențial client trebuie construită în timp, în diferite etape. Mai întâi trebuie să afle de magazinul dvs., apoi să îi atrageți atenția asupra unor beneficii pe care i le puteți aduce și în ultimă fază să îl convingeți că voi sunteți alegerea potrivită și să câștigați conversia. Toate acestea alcătuiesc funnel-ul de conversie, pe baza căruia vă veți construi campaniile de Facebook Ads.

Funnel Facebook AdsEtapa Awareness:

Este locul unde îți vei expune povestea brandului, de ce produsul tău este unul special și de ce potențialului client i-ar fi necesar. Te poți gândi la scurte video prin care arăți beneficiile produselor tale, mărturii ale clienților, modul în care se fabrică acele produse etc. Acest tip de campanie nu îți va aduce niciodată conversii directe și este foarte OK deoarece pe tine te va interesa să ai un reach cât mai mare în publicul tău țintă la costuri cât mai bune. Tipurile de campanii pe care le poți folosi în această etapă sunt cele de Reach sau Traffic, iar bugetul alocat ar putea fi 10-15% din din bugetul total de campanii Facebook Ads.

Etapa Engagement:

Mergem un pic mai departe și deja urmărim diferite acțiuni pe care ni le dorim ca potențialul client să le facă pe site: să vizualizeze produse, să adauge produse în coș etc. Asigurați-vă că folosiți ad-uri (preferabil de tip carusel pentru că ele sunt cele mai eficiente pentru e-commerce) care scot în evidență beneficiul direct al potențialilor clienți, fie că este unul comercial (discount la prima comandă, cadou, livrarea gratuită peste o anumită sumă etc.), fie că este unul care ține de calitatea produselor oferite. Tipul principal de campanie pe care îl veți folosi este Conversion, căreia îi vom aloca undeva la 40-50% din buget. Atenție însă la acțiunea pentru care veți optimiza ad-urile: este recomandat să folosiți o acțiune care se întâmplă mai des pe site, de exemplu “Add to Cart” sau “View content” astfel încât algoritmul Facebook să aibă suficiente date din care să învețe cui să îi livreze în mod eficient anunțurile.

Etapa Conversion:

Locul magic unde se întâmplă conversiile. Cel mai adesea ne folosim de formatul Product Catalog și creăm grupuri de anunțuri pe baza acțiunii utilizatorilor pe site (de exemplu cei care au adăugat produse în coș în ultimele x zile, dar nu au cumpărat, cei care au vizualizat produse, dar nu au cumpărat etc.). Clasica Dynamic Remarketing va fi cea mai eficientă campanie din contul dvs. din punct de vedere costuri/vânzări, dar ea nu va funcționa niciodată independent de primele 2 tipuri de campanii de mai sus.

Facebook conversion

3. Aveți liste de audiențe eficiente

Unul dintre secretele Facebook Ads stă în listele de audiență: cât de bine reușiți să transpuneți target-ul dvs. în aceste liste și cum le folosiți și le mixați în etapele de mai sus. Poate vă este util un matrix al acestor liste, o modalitate bună prin care puteți analiza cât de performante sunt listele dvs. și cât de eficient este funnel-ul de remarketing.

Facebook Ads custom audiences
Facebook Ads custom audiences

Prin audiențe Custom înțelegem utilizatorii care au interacționat cu site-ul dvs., iar prin cele non-Custom persoanele care interacționează pentru prima dată cu brandul dvs. La fel ca și în Google Ads, avem liste de persoane care caută brandul nostru direct (sau brandurile pe care le avem în ofertă) – deci în mod evident ei se află într-un stadiu mult mai avansat în procesul de achiziție – și avem audiențele non-Brand sau top of funnel, cei care caută termeni generali și care se află într-un stadiu incipient în procesul de achiziție. Faceți un exercițiu și vedeți cât de profitabile sunt aceste liste pentru dvs. și cât de bine le acoperiți în campaniile dvs.

4. Folosiți reguli automatizate

În timp veți observa anumite particularități în contul dvs. Poate conversiile cresc semnificativ în weekend și atunci veți vrea să alocați un buget mai mare atunci. Sau poate veți dori să măriți bugetul în grupurile unei campanii de fiecare dată când ROAS-ul este unul bun pentru dvs., sau, dimpotrivă, veți vrea să scădeți bugetele deoarece campaniile nu performează. Sau pur și simplu vreți să primiți o notificare de fiecare dată când CPA-ul este foarte mare.  Vestea bună este că nu trebuie să faceți aceste operațiuni manual, ci le puteți automatiza prin regulile din Facebook Ads.

Facebook Ads rules

Mai multe detalii despre cum funcționează acestea găsiți aici.

5. Luați decizii în cont pe baza datelor

După ce v-ați asigurat că ați creat un model de raportare util (Custom Columns), puteți trece la etapa următoare și segmenta rezultatele campaniilor în funcție de placement, locație, gen, vârstă etc. pentru a decide care dintre acestea sunt eficiente și ce puteți optimiza. Iată câteva modalități de segmentare:

Facebook Ads account optimization