Să ajungi pe prima pagină în rezultatele căutărilor în Google și Bing poate părea uneori un obiectiv aproape imposibil de atins. Mai ales când ai o serie de competitori foarte bine poziționați în SERPs (Search Engine Results Pages) iar website-ul tău e nou – deci nu are vechime, backlink-uri de calitate sau referințe foarte solide.

Ultima astfel de provocare a reprezentat-o poziționarea în topul rezultatelor căutărilor făcute de utilizatori pe Google și Bing a unui website nou, aparținând unui client din Marea Britanie. Compania respectivă produce și comercializează o serie de soluții de protejare a materialelor și suprafețelor industriale. Deși cu o vechime de mai bine de 20 de ani în industrie, decizia lor de a deveni vizibili și în mediul online a venit doar în a doua jumătate a anului 2016. Fiind un mediu extrem de competitiv și fiind inconjurați de jucători mari și foarte mari din industrie, cu website-uri foarte bine optimizate, backlink-uri puternice și vechime considerabilă în motoarele de căutare, obiectivul aducerii lor în rezultatele din prima pagină pe Google a părut o sarcină aproape irealizabilă, cel puțin în formula în care aceasta presupune un timp scurt, o strategie simplă și rezultate permanente.

Clientul a optat pentru setul de cuvinte cheie performance coatings și performance coating, cu grupul de keywords similare (performance coatings UK, performance coatings ltd și altele). Pe parcursul a patru săptămâni, am lucrat intens pe trei planuri: optimizarea SEO on-site, a conținutului deja existent pe website-ul clientului, construirea de referințe și backlink-uri de calitate ridicată (DMOZ și altele) și o strategie eficientă de creștere a interacțiunii în rețelele sociale. Însă nu era suficient; așa că, fiind experți în SEO, am apelat și la un set de strategii proprii, deși aflate încă în fază experimentală, un set de soluții unice dezvoltate de Webgraphic.ro, care au făcut până la urmă diferența, propulsând compania britanică pe prima pagină din Google.co.uk într-un timp record și cu o stabilitate care ne-a uimit și pe noi.

La sfârșitul acestei campanii, rezultatele vorbesc de la sine. Iată cum arată SERPs în Google și Bing pentru cuvintele cheie principale:

După cum era de așteptat, clientul a fost extrem de încântat de rezultate, astfel că a decis să continue colaborarea cu noi pe termen nelimitat, noile obiective fiind atât creșterea prezenței în social media, cât mai ales dezvoltarea SEO într-o mai mare profunzime, pentru a promova în rezultatele căutărilor pe Google și Bing (căutările facute de pe PC/desktop și mobil/tabletă) pentru noi cuvinte cheie, specifice produselor și soluțiilor oferite de compania lor în mediul industrial global.

Dar despre strategiile alese pentru a atinge aceste obiective, fiind un proiect încă în desfășurare, vom reveni în curând cu un articol nou.