Google Core Update 3 Iunie 2019

Ce înseamnă, ce schimbări aduce și cum afectează SEO

Luni, 3 iunie 2019, Google a bifat o premieră: un nou update a fost anunțat cu doar o zi înainte pe Twitter. Este pentru prima dată când Google anunță în avans un update de algoritm. June 2019 Core Update este al doilea update important din acest an, după celebrul Florida 2.0 din luna martie, care a avut un impact semnificativ și a dus la schimbări majore în poziționarea anumitor website-uri în căutările Google.

Cu toate că algoritmul a fost anunțat cu o zi înainte de a fi lansat și în ciuda faptului că pe Twitter-ul oficial Google au apărut informații în timp real din ziua lansării, nu înseamnă că impactul în ceea ce privește SERPs va fi vizibil imediat. De ce? Pentru că acest update trebuie mai întâi implementat în datacenterele Google ce se află localizate fizic în locuri diferite din lume. Conform comunicatelor oficiale Google pe Twitter, va mai dura câteva zile până când actualizarea algoritmului de căutare va fi complet implementată și va avea efecte concrete.

Precedentul setat de Google: anunțarea update-ului cu o zi înainte

Până pe data de 2 iunie 2019, anunțarea unui update înainte de aplicarea lui de către Google ținea de domeniul fantasticului. Însă în urmă cu două zile nu doar că s-a anunțat un nou update care urmează să afecteze indexarea paginilor și să ,,zdruncine” lumea celor interesați de SEO, ci și numele acestuia: June 2019 Core Update. Până atunci, Google anunța aceste update-uri doar după ce erau implementate.

Google Core Update 2019 Twitter
Google Core Update 2019 Twitter

Danny Sullivan, cel care este în prezent Google Search Liaison, a explicat motivul din spatele deciziei anunțării acestui update înainte ca el să devină activ. Se pare că Google vrea să adopte o atitudine pro-activă în ceea ce privește distribuirea acestor informații în avans. S-a luat această decizie dupa ce a fost analizat comportamentul marketerilor și al specialistilor SEO din întreaga lume, îngrijorările lor și întrebările ce survin după fiecare update major. Astfel, Google dorește ca publicul să fie pregătit dinainte și să se evite astfel confuziile și îngrijorările.

Google Broad Core Update 2019 Twitter Post

Ce este un Core Update și care este impactul lui asupra indexărilor?

Core Update-ul este un update care nu se concentrează pe anumite caracteristici ale unui site sau pe o anumită căutare/interogare. În cazul său, schimbările sunt mai subtile, update-ul ocupându-se cu precădere de elemente de finețe din interiorul algoritmului.

Ce poți face dacă ai scăzut în clasamentul căutărilor după un astfel de update?

Anul trecut, Google a oferit câteva informații vitale despre Core Update. Se pare că proprietarii de website-uri nu pot corecta anumite erori astfel încât să își recapete poziția în clasament. Nu există așadar o serie de erori specifice pe care să le poată corecta sau rezolva. Ce pot face webmasterii și agențiile de Search Engine Marketing în schimb este să ofere vizitatorilor conținut de calitate, conținut unic. Apoi, trebuie să respecte recomandările Google pentru a urca în clasament, citind cât mai multe despre cum se poate face acest lucru în mod corect. Doar prin studiu aprofundat și, bineînțeles, apelând la specialiștii în domeniu, proprietarii de website-uri vor înțelege cum evaluează Google site-urile și cum poate fi îmbunătățit conținutul oferit vizitatorilor.

Evoluție campanii SEO monitorizate

În urma acestui anunț făcut pe rețeaua de socializare Twitter, am stat cu ochii lipiți de campaniile SEO ale clienților noștri. Cu excepția a doar două website-uri monitorizate, nu am observat nicio modificare notabilă de vizibilitate, alta decât variațiile ușoare uzuale.

Client cu poziționări neafectate

Google SEO update nou

 

La altele două însă – și doar la ele – s-au înregistrat creșteri clare și destul de semnificative, fiecare pe o nișă proprie cu o competiție puternică.

Client creștere poziționări

Google SEO update 2019

Monitorizăm în continuare campaniile SEO pentru a vedea impactul în ansamblu și a construi o imagine relevantă pe baza eventualelor schimbări mai ample de poziționare ale website-urilor clienților pentru cuvintele cheie urmărite, însă momentan, după cum se observă în imaginile de mai sus, tendința pare a fi aceea în care nu sunt creșteri sau scăderi spectaculoase în SERPs pentru majoritatea clienților.

De asemenea, în aplicația celor de la Cognitive SEO pentru România se observă o schimbare în algoritm pe data de 3 iunie 2019.

SEO Cognitiv update


Update 10 iunie:

O săptămână mai târziu, după ce acest update de algoritm Google a fost complet implementat și efectele sale deja s-au stabilizat, putem trage câteva concluzii.

Prima este că a fost un update care, cel puțin pe noi și pe clienții noștri, al căror SEO este în permanență monitorizat, ne-a afectat pozitiv. În majoritatea cazurilor cu rezultate chiar mai bune și mai spectaculoase decât ne-am fi așteptat, ținând cont că nu este un update major de algoritm.

Iată mai jos o analiză comparativă a efectelor acestui Core Update în evoluția SEO pe un set de cuvinte cheie foarte competitive, între noi și competitorul cel mai puternic pe setul respectiv de cuvinte cheie.

Post Google update

Se poate observa cu ușurință cum în zilele imediat următoare datei de 3 iunie când a fost lansat Core Update-ul Google avem o creștere abruptă și ulterior continuă pe setul de cuvinte cheie pentru Webgraphic.ro, concomitent cu o scădere la fel de abruptă și ulterior continuă, aproape „în oglindă”, pe același set de cuvinte cheie pentru competitorul nostru principal.

Pe măsură ce vom observa schimbări majore la clienții noștri, vom reveni cu un update în acest articol.