Logo: The good, the bad and the ugly? 10 caracteristici ale unui logo bun

Ce este un logo? La bază, el constituie un simbol, un text, sau o combinație dintre cele două care ne ajută să identificăm un brand. Acesta din urmă nu este constituit doar dintr-un logo, ci reprezintă modul general în care clienții te percep. Asta include, pe lângă logo, și modul de comunicare, materialele de promovare, imaginile, produsul sau serviciul, magazinul fizic sau online și multe altele.

De este important să ai un logo? Reprezentând „fața” business-ului tău, el este necesar în scopul identificării, diferențierii de concurență, comunicării constante și fidelizării.

Care sunt caracteristicile unui logo bun?

1. Reprezintă nișa și publicul țintă

Caracteristicile unui logo trebuie să depindă de nișa și publicul țintă corespunzător. De aceea un brief de marketing stă la baza creării unui logo bun. De exemplu, pentru persoanele care nu au interese în zona black metal, un logo al unei formații poate părea urât și grotesc, dar pentru publicul lor țintă, este exact ceea ce trebuie să fie.

2. Este adaptabil

Un logo bun poate fi utilizat ușor în mediul online, pe broderii, bannere uriașe, etichete mici, cărți de vizită, sticle, you name it. De reținut este faptul că trebuie să dispui de un logo-ul în format vectorial, nu doar .png sau .jpg, pentru că acest format oferă scalabilitate. Nu uita să-l ceri întotdeauna designerului grafic.

3. Te diferențiază de concurență

În primul rând, pentru a te diferenția, trebuie să îți cunoști concurența. Având în vedere multitudinea de business-uri și logo-uri existente în prezent, este extrem de important să îți asumi o identitate proprie și să nu copiezi de la alții. Desigur, și în acest caz, diferențierea trebuie să vizeze nișa și publicul țintă. Pentru a continua exemplul anterior, logo-urile în stil black metal nu se potrivesc unei firme de avocatură (într-adevăr este diferit, dar și total nepotrivit).

4. Este timeless

Trendurile vin si pleacă, dar logo-ul tău nu trebuie să se bazeze pe preferințe de moment, ci trebuie să treacă testul anilor. Desigur, multe business-uri își schimbă logo-urile prin campanii de rebranding, datorită faptului că și-au schimbat valorile sau tocmai pentru că și-au făcut inițial un logo trendy. Spre deosebire de acestea, logo-ul Coca-Cola este aproape neschimbat din 1887.

5. Este memorabil

Caracterul memorabil al unui logo poate fi oferit de simplitate, unicitate, culoare, elemente ascunse sau multe alte caracteristici. Clientul va alege un brand pe care îl cunoaște și în care are încredere, urmând ca în cele din urmă să devină și fidel brand-ului tău.

6. Este citeț

Font-urile de mână pot fi frumoase pentru un anumit public, dar de cele mai multe ori sunt greu de citit și implicit greu de reținut și perceput. Dacă un font nu este citeț la o dimensiune confortabilă, cum va arăta pe o carte de vizită sau pe un site mobile?

7. Nu descrie business-ul

Doar pentru că te ocupi de producția de mașini nu înseamnă că în logo-ul tău trebuie să apară o ilustrație cu o mașină. Dintre toate brand-urile existente de mașini, niciunul nu include în logo obiectul principal al activității lor (exceptând cele care fac mașini de jucărie).

Mulți designeri grafici (sau business owneri) au tendința de a face logo-ul descriptibil. Aceasta nu poate fi considerată strict o greșeală, dar, de cele mai multe ori, se ajunge la un logo cu look generic. El te limitează de obicei la anumite servicii, ceea ce poate împiedica extinderea business-ului tău.

8. Este smart

Un concept vizibil nu este un must, dar e un plus. Un logo care conține un element surpriză sau prezintă ceva care necesită a fi descoperit generează interes (ai observat săgeata din logo-ul celor de la FedEx?). Un singur element este însă mai mult decât suficient, mai multe complicând inutil designul.

9. Conține fonturi și culori potrivite

Fonturile și culorile sunt prin excelență forme de comunicare. De exemplu, un font de mână este mai feminin și personal, nepotrivindu-se de obicei în logo-ul unei corporații. Fiecare culoare are psihologia sa, care este dependentă de cultură. În acest sens, te-ai întrebat vreodată de ce majoritatea corporațiilor au logo-ul albastru? Răspunsul e simplu: pentru că albastrul inspiră încredere și este o culoare preferată de ambele sexe.

10. Nu e complicat

Prea multe fonturi, culori, elemente, simboluri, tagline-uri complică design-ul și asta duce la un logo greu de reținut și de identificat.

Acum știi ce este un logo, de ce este important să ai unul și care sunt caracteristicile care îl pot încadra în categoria celor bune.

Dacă nu ești pregătit însă să construiești de la zero identitatea business-ului tău, alege serviciile noastre complete de branding.