Cum gestionăm relația între un magazin online și compania de curierat?

🚚 + 🛒 = ❤️. Comerțul online nu poate trăi fără compania de curierat, așa cum nici compania de curierat nu mai poate trăi fără e-commerce.

Orice discuție relevantă în jurul celor două subiecte trebuie să aibă ca element central soluția optimă despre cum gestionăm relația între un magazin online și compania de curierat.

10 sfaturi de SEO pentru un scor perfect în 2019

Care sunt punctele cheie în relația dintre magazinul online și curier?

  1. România se află pe locul 3 în Europa la eficiența livrărilor standard în 24h.
  2. 85% din plățile online se realizează la livrare. Companiile de curierat își doresc să diminueze ponderea rambursului, din cauza managementului dificil al cash-ului. Tendința este de scădere de la an la an, dar încă insignifiantă. Printre motivele principale se află comportamentul consumatorului (pe care îl vom analiza mai detaliat în articolele viitoare), neîncrederea în comercianții online (cumpărătorul vrea să vadă și eventual să verifice produsul la livrare, înainte să îl plătească), dar și faptul că o mare parte din magazinele românești încă nu sunt dispuse să implementeze pe site opțiunea de plată online cu cardul.
  3. Consumatorul român este unul atipic. Este comod, comandă compulsiv și refuză masiv produsele la livrare, este reticent în adoptarea metodelor alternative de livrare.
  4. În 2019 observăm o expansiune a pick-up și drop-off points.
  5. Ce înseamnă Black Friday în cifre pentru companiile de curierat? Capacitate cu 70% sporită, KPI-ii de livrare scad de la 85%, în medie, la aproximativ 65%, stres maxim pentru curieri, magazine online și clienți deopotrivă, aglomerație pe străzi.

Concluzia oricărei astfel de analize trebuie să fie găsirea de soluții pentru nevoile și situațiile particulare de livrare ale magazinelor online.