Optimizarea paginii de Facebook pentru rezultate în prima pagină a căutărilor pe Google și Bing este o cerință din ce în ce mai des întâlnită din partea companiilor ce acordă o importanță sporită prezenței lor în canalele social media, în special Facebook (dar și Twitter, LinkedIn și Pinterest).

Recent, unul din clienții noștri mai vechi, căruia în urmă aproape un an i-am realizat un proiect de e-commerce, alături de SEO aferent și ulterior o bază pe care să înceapă activitatea și în social media, a revenit și ne-a solicitat serviciile pentru a promova în căutările pe Google și Bing pagina de Facebook a companiei sale, care se ocupă cu comercializarea de mobilă importată din Germania.

Acest lucru a fost cu atât mai dificil cu cât competitorul său principal, o pagină de Facebook cu un profil și activitate similare, ocupa locul 1 în toate căutările pentru cuvintele cheie specifice, având un număr uriaș de nu mai puțin de 122.000 de like-uri. Deși în mod evident like-uri „false”, întrucât interacțiunea cu utilizatorii era foarte mică, postările sale strângand în medie doar câteva like-uri, fapt improbabil raportat la cei 122K de utilizatori care urmăresc pagina, atât Facebook, cât și Google aparent țin cont de popularitatea în rețele sociale, astfel că, pe lângă crearea și susținerea unei campanii de reclame pe Facebook, Instagram și Google, am fost nevoiți să abordăm o serie de tehnici neconvenționale pentru promovarea paginii clientului. Campaniile de Facebook Ads s-au dovedit a fi în primă fază deosebit de eficiente, însă doar pe termen scurt. Desigur, utilizatorii care au apreciat pagina vor rămâne potențiali clienți permanenți, însă pentru a ne asigura că poziționarea în rezultatele din Google va fi și ea una permanentă, am aplicat soluțiile SEO mai puțin convenționale de optimizare a paginii de Facebook.

În doar două săptămâni, rezultatele au fost uimitoare, pagina de Facebook a clientului nostru ajungând pe Locul 1 în Google pentru cuvintele cheie alese și devansând considerabil competitorul. Redăm mai jos trei capturi de ecran cu SERPs aferente.

În plus, am conectat pagina de Facebook cu restul paginilor din rețelele sociale – Google+, LinkedIn etc. – și mai ales cu pagina de Google Maps (în primul printscreen se observă că pentru căutarea respectivă, compania clientului nostru, Benimex SRL, apare ca rezultat suplimentar în partea dreaptă).