Un website este de cel mai multe ori perceput ca fiind un mod de promovare sigur și cu funcționare garantată, întrucât la prima vedere pare că beneficiază de un set de avantaje pe care mediul fizic nu le are – costuri mult mai reduse de întreținere și de personal, flexibilitate mult mai mare în administrare, automatizarea vânzărilor și avantajul competitiv evident față de un magazin tradițional care nu are și o variantă pentru mediul online. Internetul și apariția noțiunii de comerț online au revoluționat printre altele și lumea publicității prin câteva puncte cheie:

  • în primul rând, un magazin online crește considerabil vizibilitatea afacerii, nu doar la nivel local, dar și național și internațional, și aduce constant un flux de clienți noi
  • un magazin online permite preluarea unui volum mult mai mare de comenzi, oferind totodată posibilitatea furnizării ample de informații atât referitoare la afacere, cât mai ales la produse (specificații tehnice, recenzii, răspunsuri), detalii care în mod obișnuit ar consuma mai mult timp și ar fi mai puțin complete
  • magazinul online reduce considerabil costurile alocate întreținerii, personalului și logisticii, precum și cele privind spațiul și cheltuielile cu chiria, importanța localizării sediului/depozitului în contextul unor zone cu potențial comercial devenind practic inexistentă
  • creșterea și dezvoltarea afacerii pot fi făcute extrem de rapid comparativ cu un magazin clasic. În plus, creșterea vânzărilor prin intermediul mediului online aduce un aport de scalabilitate afacerii, fără ca acestea să implice nevoia creșterii proporționale a resurselor firmei: de exemplu, o dublare sezonieră a vânzărilor poate fi cu ușurință susținută de afacerea bazată pe magazinul virtual doar prin creșterea stocurilor și suplimentarea personalului, nefiind limitată de spațiul dedicat lucrului cu publicul și nici de volumul de marfă care să necesite preluare din depozit la magazin.

De cele mai multe ori, o afacere fizică nu este atât de vizibilă pe cât își dorește antreprenorul, mai ales în contextul 2019, în care din ce în ce mai mulți cumpărători se îndreaptă spre mediul online atunci când vor să cumpere bunuri sau servicii. Un website va crește exponențial șansele de a ajunge pe piețe de afaceri la care managerul nu a sperat vreodată că ar putea avea acces, și va direcționa vânzările către un volum absolut uriaș de potențiali consumatori cu ajutorul unor unelte noi, specifice mediului online.

Deși esențială în vânzarea unui magazin online este reclama, așadar campaniile de marketing online făcute prin toate canalele accesibile – Google Ads, Facebook Ads, email newsletter -, totuși, elementul fundamental ce stă la baza tuturor acestor unelte este optimizarea SEO. Acest tip de promovare constă în optimizarea magazinului online prin diverse metode, cu scopul de a obține poziționări fruntașe în rezultatele căutărilor din cadrul diverselor motoare de căutare, în special Google. SEO are marele avantaj de a aduce vizitatori pe site în mod organic, din căutări naturale ale utilizatorilor, și, dacă este constant și bine menținut, nu are o limită de timp în care activează; pe când reclama plătită durează atâta vreme cât se cheltuie un buget, de multe ori deloc neglijabil.

Optimizarea SEO pentru magazinul online se poate face printr-o multitudine de metode, fiecare contribuind cu cu un anumit procent la gradul general de optimizare și în consecință la poziționarea în Google. De exemplu, optimizarea off-site are ca scop crearea unui număr mare de backlink-uri cu autoritate din site-uri externe relevante activității noastre și se poate face atât cu ajutorul directoarelor și forumurilor, cât și prin publicarea de articole de specialitate, anunțuri și advertoriale scrise pe subiecte ce au legătura cu afacerea magazinului, subiectul sau produsul promovat și comercializat.

Așadar, la ce trebuie să ne așteptăm de la un proces de promovare prin optimizarea de tip SEO? În primul rând, trebuie să fim conștienți că, deși este cea mai eficientă unealtă de promovare a vânzărilor, ale cărei rezultate sunt foarte durabile și mult mai puțin costisitoare comparativ cu reclama plătită sau clasică, de cele mai multe ori are însă nevoie de timp pentru a fi vizibilă și stabilă din punct de vedere al rezultatelor. Ulterior, pentru ca magazinul online să se și mențină în pozitii fruntașe în rezultatele căutărilor pe Google, este nevoie de mentenanță constantă, măcar la un nivel minim, ce include publicarea frecventă de conținut nou, plus rapoarte săptămânale de observație și analiză.

Echipa Webgraphic are o experiență de mai bine de 15 ani în realizarea de produse de o înaltă calitate, de la website-uri de prezentare la soluții eCommerce complexe, dedicate magazinelor online. Suntem permanent în pas cu cele mai noi tendințe de design și la curent cu ultimele noutăți din domeniul SEO. În același timp, suntem la zi cu normele legale aplicabile în domeniul vânzărilor online; astfel, ne asigurăm că veți avea implementate pe site toate elementele necesare pentru legalitatea afacerii, de la Termeni și condiții la GDPR și confidențialitatea datelor. Mai mult decât atât, clienții noștri beneficiază de securizarea completă și performantă a magazinului virtual, certificat de securitate SSL inclus, backup-uri zilnice pentru siguranța datelor și găzduire pe servere de ultimă generație, cu medii de stocare SSD.

Doriți o ofertă personalizată pentru magazinul dvs. online?