Care sunt cei mai importanți pași în realizarea unei campanii de Google Ads?

Știai că 98% dintre români folosesc Google pentru căutările pe care le fac zi de zi?

Dar ce faci în cazul în care compania ta nu apare în primele rezultate în online? Una dintre soluțiile pe care ți le recomandăm este Google Ads. Fie că apelezi la serviciile unei agenții de marketing, ale unui freelancer sau te ocupi chiar tu, iată câțiva pași esențiali pe care trebuie să-i urmezi pentru a obține rezultate dorite:

1. Crearea campaniei și a ad group-urilor

Trebuie să stabilești încă de la început care este produsul, categoria sau serviciul pe care vrei să-l promovezi. Îți recomandăm să te axezi pe unul dintre acestea deoarece campaniile vor fi mai bine optimizate și rezultatele pe măsură.

Pentru a înțelege mai ușor, îți propunem un mic exercițiu pe baza căruia vom crea o campanie punctuală.

De exemplu, avem o companie de e-commerce care se ocupă cu comercializarea articolelor vestimentare. Ca obiectiv pentru perioada următoare avem creșterea vânzărilor rochiilor de vară cu 20% comparativ cu ultimele 3 luni. Așadar, campania se va axa pe vânzarea acestor articole vestimentare.

Campanie: Rochii de vară

Durata campaniei: 01.05.2019 – 30.06.2019

Buget zilnic: 20 lei

Strategia de licitare: se recomandă optarea pentru o strategie de tip CPC sau maximizarea numărului de conversii

CPC maxim standard: 0,2 lei

Ad groups:

    • rochii de vară cu flori
    • rochii de vară cu buline
    • rochii de vară monocromatice

2. Identificarea cuvintelor cheie

Pasul următor e să identificăm care sunt cuvintele cheie care vor genera trafic, respectiv conversii. Un ajutor important îl primim de la Keyword Planner, un tool oferit de Google Ads.

Exemplu: Introducem cuvântul „rochii de vară cu flori” și analizăm cuvintele care apar ca sugestii.

Keywords:

    • +rochii +vara +flori
    • +rochii +flori
    • “rochii lungi cu flori”
    • “rochii scurte cu flori”
    • “rochii cu flori mărimi mici”
    • “rochii cu flori mărimi mari”
    • [rochii de vara cu flori]

3. Crearea anunțurilor

Odată ce avem ad group-urile și cuvintele cheie, trecem la partea cea mai creativă și anume redactarea anunțurilor.

Exemplu: Rochii de vară cu flori | Ținute elegante | Colecție nouă 2019

Ți-am pregătit o colecție de peste 200 de modele de rochii de vară cu flori.

Pentru ca anunțul să fie cât mai optimizat, la „calea de afișare” se trece o expresie folosită și în cuvintele cheie, respectiv un cuvânt (rochii vară).

Îți recomandăm să ai cel puțin 2 anunțuri pentru fiecare ad group.

4. Extensii

Ca să maximizezi performanța campaniei și a anunțurilor, este recomandat să folosești toate extensiile relevante pentru obiectivul inițial stabilit.

În exemplul de mai jos am adăugat 2 sitelink-uri care au ca scop trimiterea clienților către paginile de Facebook și Instagram. Acestea se pot înlocui, după caz, cu altele precum: Blog, Contact, diferite pagini din site (Pantofi damă, Accesorii damă) sau altele.

Extensii pentru înștiințare: acestea oferă potențialilor clienți informații suplimentare referitoare la oferte.

Exemplu: Livrare Gratuită. Livrare în 24 h. Sau pot să fie de tip CTA: Comandă acum. Prinde oferta.

Extensii de apel: întotdeauna e important ca utilizatorii să aibă la îndemână un număr de telefon pentru a te contacta.

Dacă ai parcurs toți acești pași, campania e gata. Nu uita să selectezi locațiile în care dorești să apară anunțurile tale și, opțional, intervalele orare în care acestea să fie afișate.

Verifică și optimizează constant campaniile, astfel încât să ajungi la obiectivele pe care ți le-ai propus!