Optimizarea web, numită ÅŸi SEO (Search Engine Optimization), este unul din conceptele cheie cu care operăm în conceperea ÅŸi realizarea de website-uri. Pentru aceasta, utilizăm strategii eficiente ÅŸi actuale, cu aplicabilitate experimentată deja, în care se regăsesc doar tehnici etice, convenÅ£ionale ÅŸi neconvenÅ£ionale, numite în domeniu ÅŸi White Hat SEO. Aceasta spre diferenţă de tacticile ce sunt etichetate cu denumirea generică de Black Hat SEO – o metodă ineficientă ÅŸi ilicită de a încerca forÅ£area includerii în căutările Google prin diverse improvizaÅ£ii, cum ar fi umplerea paginilor cu cuvinte cheie, linkuri plătite în directoare web rău-famate, numite ÅŸi link farms, ascunderea textului prin diverse metode, reclama agresivă de tip spam ÅŸi altele asemeni. Google se declară complet împotriva acestui gen de search engine spamming ÅŸi penalizează aspru utilizarea în site-urile web, excluzându-le complet ÅŸi permanent din indexul său.

Suntem în permanenţă la curent cu ultimele strategii SEO ÅŸi ne documentăm frecvent asupra celor mai eficiente tehnici cu rezultate dovedite în domeniul optimizării web. Citim periodic blogul Google pentru a afla sfaturile date de înÅŸiÅŸi administratorii Google pentru o bună includere în motoarele de căutare. Experimentăm continuu ÅŸi notăm observaÅ£iile. Repetăm tehnicile cu rezultate bune. Le eliminăm pe cele inutile. Nu suntem interesaÅ£i în a avea orice fel de trafic, ci trafic de calitate. Este mai important ca site-ul dvs. să fie vizitat de 100 de potenÅ£iali clienÅ£i, dintre care 5 vor cumpăra pe loc produsul, decât de 1000 de vizitatori complet neinteresaÅ£i de ce vindeÅ£i – ajunÅŸi pe site forÅ£at, întâmplător sau din greÅŸeală, în cele mai multe cazuri induÅŸi în eroare să acceseze site-ul prin diverse metode de păcălire. Åžtim că site-ul dvs. trebuie să fie în topul căutărilor relevante, pentru a avea succesul dorit.

Optimizare website şi dezvoltare de conţinut

Optimizarea pentru includerea în motoarele de căutare (Google, Yahoo!, Bing şi altele) nu este totul. Un site trebuie să fie conform standardelor oficiale actuale, trebuie să aibă un cod bine scris şi fără elemente redundante sau conţinut greoi. De asemenea, PageRank-ul unui site poate contribui şi el la afişarea prioritară în căutările Google şi denotă popularitatea paginilor site-ului respectiv. Un pas înainte îl reprezintă şi înscrierea manuală în bazele de date ale celor mai populare directoare de firme şi directoare web de tipul Open Source Directorz (iniţial fondat ca DMOZ şi actualmente înglobat în serviciile Google).

Pentru o bună optimizare web, atât conţinutul efectiv al site-ului trebuie să fie corect şi complet, cât şi modul în care este scris codul sursă al paginilor.

SEO reprezintă aşadar punctul culminant al prezenţei dvs. online şi poate fi de cele mai multe ori cel mai important factor în determinarea efectivă a volumului de vânzari online. Magazinele virtuale create de noi au în vedere în cel mai înalt grad acest aspect.